Društva

HPD “BILOGORA” BJELOVAR

HPSBilogoraBjelovarPlaninarski dom na Kamenitovcu otvoren je 1951. godine. Izgrađen je na hrptu brežuljka iznad sela Maglenča na rubu šume Mačjak. To je katni objekat sa zidanim prizemljem, izvana obložen dravskim kulirom, a kat je od brvana. Uz kat je prigrađena i drvena terasa. U prizemlju su dvije blagovaonice koje mogu primiti 80 osoba i kuhinja a na katu 6 dvokrevetnih soba i jedna sa skupnim ležajem (ukupno 22 ležaja). Dom je elektrificiran, ima vodovod i centralno grijanje.

Stalno je otvoren i dobro opskrbljen (dobra domaća kuhinja i lovački specijaliteti), pa je prikladan i za godišnje odmore. Objektom upravlja poduzeće "Jelen" d.o.o. Informacije na tel. 043/885-105. Dom ima lijepu šumsku okolicu pa su moguće ugodne i dugačke šetnje.

Do bazena u Šandrovcu je 6 km, a do izletišta "Dobrovita" u Višnjevcu 7 km (seoski turizam, jahanje, teniski tereni, ribolov u jezerima).

Prilazi domu

Pješački prilaz

Bjelovar – Pl. dom na Kamenitovcu (242 m) – Od autobusne ili željezničke postaje desno Masarykovom ulicom (ulicom starih vila), na prvom raskrižju lijevo pa poslije 50 m desno Medulićevom ulicom. Dom hrvatskog sokola nam je desno, a pored njega je igralište bivšeg europskog prvaka u rukometu. Prolazimo pored zgrade suda (lijevo).

Želite li vidjeti staru gradsku jezgru, iz vremena carice Marije Terezije, od želj. postaje produžite ravno ulicom Matice hrvatske do jedinog gradskog nebodera. Iza njega skrenite desno (iza leđa vam je zgrada Gimnazije iz 1901. godine) i prošećite bjelovarskim korzom u duljini od 600 m. Obiđite staru gradsku jezgru oko centralnog gradskog parka. Na kraju korza (a prije knjižnice) skrenite desno i idite do kraja gdje ćete se spojiti s prilazom od autobusne postaje s desna. Tu skrenite lijevo, (u ul. J. Jelačića) pa pored suda nastavite prema groblju.

Poslije 300 m prolazimo pored starog groblja (groblje Sv. Andrije). Mostom preko željezničke pruge i dalje ravno Vukovarskom ulicom nizbrdo. Tu su dvije mogućnosti:
a) 200 m od mosta desno Bilogorskom ulicom ravno do željezničke pruge kojom treba ići lijevo (na sjever) do željezničke postaje Markovac i tu cestom desno preko Bjelovacke (tu se ova varijanta spaja s varijantom b)
b) od mosta ravno oko 1500 m i u Trojstvenom Markovcu, na uzbrdici, preko pješačkog prijelaza desno Putem žrtvama u Lugu. Poslije 200 m dolazimo do želj. pruge kojom dolazi mogućnost a). Mostom preko Bjelovacke i još oko 100 m do prosjeke i puta kroz šumu Lug. Lijevo je spomen područje žrtvama u Lugu a desno ribnjak. Prosjekom oko 200 m pa lijevim rubom livade do ulaza u šumu. Prateći markaciju poslije 20 min laganog uspona dolazimo u selo Prokljuvani. Po asfaltu 500 m do raskrižja gdje treba ići lijevo (glavnom) asfaltnom cestom nizbrdo još oko 300 m. Odmah iza zadnjih kuća treba sići s ceste desno i ući u šumu. Poslije nekoliko minuta uspona izlazimo iz šume..Tu lijevo putem oko 200 m do ulaza u sljedeću šumu. Markacijama dolazimo do vikend naselja u selu Maglenča i još 10 min do doma.

Prateći markacije sigurno i bez problema doći ćete za 2 sata laganog hoda do Planinarskog doma.

Javnim prijevozom

Možete doći željeznicom ili autobusom do Velikog Trojstva odakle, prateći markaciju, asfaltnom cestom, do Kamenitovca dolazite za 1 sat.

Osobnim automobilom

Iz Bjelovara cestom prema Đurđevcu (Osijeku). U Trojstvenom Markovcu (4 km od centra), odmah iza benzinske crpke, desno prema V. Trojstvu. Poslije 3,5 km u selu Grgincu, na raskrižju, desno preko pruge prema selu Maglenča. Postoji putokaz za Planinarski dom Kamenitovac. Na kraju ove dionice, kod kapelice, treba skrenuti preko mosta desno i, strmo u zavojima poslije oko 2 km, doći do prijevoja. Tu oštro desno još 100 m do doma.

Opis obilaznice “Bilogorskim Stazama”

Otvorena je 1993. godine. Počinje i završava kod Planinarskog doma na Kamenitovcu (242 m). Obilježena je slovom “B” i ima 4 kontrolne točke. Traje oko 3-4 sata laganog hoda. Obilazak je moguće podijeliti i u dva dijela od po 2 i pol sata s odmorom na planinarskom domu. Tiskan je i dnevnik koji možete kupiti u domu. Obilaznik-ca za uspomenu dobiva značku.

Od Planinarskog doma na asfaltnu cestu V. Trojstvo - Šandrovac. Njom desno oko 100 m pa između kuća lijevo na makadam. Poslije lijevog zavoja silazimo sa ceste desno nizbrdo na livadu. Poslije 200 m desno u šumu. Iz šume izlazimo u močvarnoj dolini, prelazimo preko nje i opet ulazimo u šumu. 40 min od polaska nailazimo na X. Pratimo markaciju KT-1 i “B”. Za 10-ak min izlazimo na šumsku cestu i idemo desno. Ubrzo ulazimo u selo Borovljani, gdje je kod kbr. 60 KT-1 (obitelj Vukelić).

Nastavljamo asfaltom i za 15-ak min dolazimo na glavnu cestu koja spaja V. Trojstvo i Kamenitovac. Njom lijevo za 30-ak min možemo doći do doma. No, prelazimo preko nje u Vinogradsku ulicu do kbr. 59 gdje je kod obitelji Barešić KT-2. Do KT-2 treba nam ukupno oko 90 min.

Dalje ravno u smjeru kretanja do ulaza u šumu. Tu lijevo nizbrdo do asfaltne ceste Grginac- Kamenitovac, preko nje ravno dalje do potoka. Preko njega u šumu. 2 sata od polaska izlazimo na prosjeku. Prelazimo ravno preko nje i nailazimo na X. Desno je markacija za Bjelovar, lijevo za Planinarski dom a između markacija nas upućuje prema KT-3 Obilaznice. Na rubu šume lijevo, i za 7-8 min usjekom desno iz šume. Poljskim putem, livadom, preko mosta do markacije na jabuci i makadama gdje desno skrećemo prema selu Tomašu. Prolazimo pored mladog plantažnog voćnjaka, nailazimo na X. Idemo ravno, a poslije 150 m prvim puteljkom lijevo uzbrdo. On poslije 100 m izlazi na makadam kod raspela. Lijevo. Za 10-ak min opet X. Lijevo. 2,40 min od polaska dolazimo do kuće obitelji Stanić (kbr. 79). Tu je KT-3.

Nastavljamo makadamom i kod zadnjih kuća skrećemo cestom lijevo prema šumi. Markacija za KT-4 vodi nas s makadama desno u šumu oko 400 m iza KT-3. Iz šume izlazimo na dnu čistine koja je, u stvari, skijaška staza. Njom na vrh i tu desno oko 100 m do doma i KT-4.

Bilogora

Po svojoj visini Bilogora je najmanja, ali prostranstvom jedna od najvećih naših gora. Premda se u geografskom smislu ubraja među humlje, zbog svoga je položaja usred prostrane ravnice prilično uočljiva. Pruža se u smjeru sjeverozapad-jugoistok povezujući planine Hrvatskoga zagorja i Požeško gorje.

Unutar cestovnog kruga Koprivnica - Virovitica - Đulovac - Grubišno Polje - Bjelovar - Križevci - Koprivnica, proteže se poput bila u dužinu od 80 km. Vrlo je pravilnog reljefa. Njezino jasno izraženo bilo blago se spušta na južnu stranu, a malo strmije na sjevernu stranu. Razvodnica je između savskoga i dravskoga porječja i dijeli bilogorsku Podravinu od Lonjsko-čazmanske zavale. Najviši joj je vrh visok 309 m (po novom premjeru). Planinari su ga nazvali Stankov vrh. Građena je od prakamenja, oko kojeg se nalaze tercijarni slojevi. Na sjevernim padinama stere se širok pojas prapora (tzv. pijesci), stvoren nanosom sjevernih vjetrova. U gori su nađene znatnije naslage lignita i nafte. Za potrebe bušotina između Šandrovca i Maglenče sagrađen je u gori niz cesta. Cijela je površina pokrivena biljnim plaštem Niži su pristranci pod vinogradima, a iznad njih je šuma, pretežno bjelogorična. Po sastavu spada u nizinske hrastove šume. Uz manje komplekse hrasta kitnjaka i graba ima i nešto hrasta lužnjaka, a na sjevernim padinama i bukve. Ime Bilogore odgovara njezinu obliku (bilo), ali je ono vjerojatno nastalo od ikavskog oblika pridjeva bijel (bijela gora, slično kao i Bjelovar).

U "pravom" planinarskom smislu, Bilogora se možda i ne čini toliko atraktivna. No, kada se prođe njenim skrovitim šumama, kada se prošeta njenim mirisnim livadama, između klijeti na njenim obroncima, odakle pogled puca na sve strane, onda se osjeti sva ljepota sklada nepatvorene prirode i vrijednih ljudskih ruku.

Zahvaljujući blizini gradskih naselja, Bilogora je vrlo rano postala područjem planinarskog djelovanja. Tako su već 1924. godine planinari u Bjelovaru osnovali podružnicu HPD-a "Bilo-gora". 1928. osnovana je u Virovitici podružnica HPD-a "Papuk", a 1929. u Koprivnici podružnica HPD-a "Bilo".

Područje djelovanja HPD "Bilogora" Bjelovar čine južni obronci srednje Bilogore, na kojoj ovo društvo ima i svoj planinarski dom "Kamenitovac". Kod doma počinje i završava Planinarski put "Bilogorskim stazama".

Info:  Mob. +385 98 449 989
e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
www.hpdbilogora.hr
facebook:  HPD Bilogora

• boca
  • emporium
  • luka
  • primaco
  • unior

Izvještaj sa ljetne škole alpinizma

BUDITE OPREZNI: Poskok ugrizao ženu dok je brala gljive

Na Salcano MTB Cup – Sarajevo UCI C3 najbrži Filip Turk i Jovana Crnogorac

Mosor dobio novo planinarsko sklonište

Dan istarskih planinara 18. listopada

Via Dinarica Trailer

Prokletije – Jezerski vrh

Opširnije »

Splitski alpinistički par osvojio tri najviša balkanska vrha